Bir Marka Adı Kolay Yetişmiyor!!

Bir marka adı yaratmak       Walter Landor bir zamanlar şöyle demiş: ”Ürünler fabrikada yaratılır ama markalar zihinlerde”. En iyi marka adları ürünün faydalarıyla doğrudan ilişkilidir mesela uzan süreli performansıyla Die hard pili veya cam temizleme deterjanı Windex gibi .

       Diğer bir yol ise Caress banyo sabunu veya NutraSweet tatlandırıcıa gibi kulağa hoş gelmesidir, zihin her şekilde kulakla işbirliği yapar. Bu yüzden seçilen marka adı duyu organlarına uyumlu olmalı başka dillerde negatif anlamı olmamalı ve ürünün güçlü yanlarını adında barındırabilmeli .

Shakespeare        Belkide shakespeare yaniliyordu; belkide ürüne o kadar güveniyorduki bir duyuya bu kadar haz vermesi onun için yeterli sayılırdı. Günümüz şartlarına adaptasyon anlamında yanılıyordu diyebiliyoruz çünkü o sadece kokuyu ele almıştı ama aldı gül olması yerine kokulu yaprak tanesi olsaydı kalabalık şehir kıyılarındaki güzide ablalarımız binbir mani ve bulaşmayla gülü nasıl pazarlayabileceklerdi.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s